الگوریتم پایه علم کامپیوتر

الگوریتم پایه علم کامپیوتر

مبانی و مقدمات ورود به علم پیچیده کامپیوتر
الگوریتم پایه علم کامپیوتر

الگوریتم پایه علم کامپیوتر

مبانی و مقدمات ورود به علم پیچیده کامپیوتر

متغیر شمارنده

تعریف کلی شمارنده: 


هرگاه بخواهیم مجموعه ای را محاسبه کنیم ، ابتدا متغیری را در نظر می گیریم که مقدار اولیه آن صفر باشد ، سپس تک تک جملاتی را که قارا است در متغیر مورد نظر ذخیره شوند را تولید و با مقدار قبلی متغیر جمع و دوباره در خود متغیر ذخیره می کنیم  و این مراحل را تا پایان تولید جملاتی که قرار است تولید شوند ادامه می دهیم.

 می توان گقت که در کلیه الگوریتم هایی که روند اجرا را از مرحله ای به مرحله ای دیگر ارجاع داده ایم ، در اصل یک حلقه ساخته ایم .


نکته: در این حلقه های همواره متغیری در ابتدای الگوریتم وجود دارد که یک مقدار اولیه دارد سپس در حین اجرا به مقدار آن افزوده شده و دوباره خودش ذخیره می شود و با یک نقدار مشخص سنجیده می شود ، که اگر درست بود حلقه تکرار می گردد ( البته تمام این عملیات درون حلقه انجام می شود. ) که به این متغیر ها شمارنده می گویند.


توجه:


مقدار نهایی شمارنده در خارج از حلقه = مقدار نهایی آن در داخل حلقه  +  میزان تغییرات در داخل حلقه 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.